Choroby weneryczne u kobiet

Bez wzgledu na rodzaj kontaktu seksualnego w kazdym przyadku mozna sie zarazic chorobami wenerycznymi. Dokladna obserwacja zmian skornych pojawajacych sie na ciele oraz w obrebie narzadow plciowych jest  niezbedna aby w odpowiednim czasie wychwycic objawy i nie dopuscic do rozwoju choroby i jej powiklan.

Dr n. med. Olivia Komorowska zajmuje sie leczeniem diagnostyka oraz prowadzi profilaktykę wszystkich chorób przenoszonych droga płciowa u kobiet. Zapewnia podczas wizyty lekarskiej pełną dyskrecje i profesjonalizm starajac sie zrozumiec trudnosci porady wenerologicznej. Dzieki swojemu doswiadczeniu, wiedzy oraz mozliwosciach korzystania z najnowocześniejszych technologii diagnostycznych dostarczanych przez renomowane firmy jest w stanie wdrozyc najmniej inwazyjne leczenie chorób wenerycznych, co pozwala na niewielkie ryzyko nawrotów tych ciezkich chorob oraz skrocenie okresu rekonwalescencji.

Do zakazenia chorobami wenerycznymi moze dosc nie tylko poprzez kontakt z nasieniem zakazonego mezczyzny, lecz takze poprzez śline, krew, czy wydzieline pochwowa innej kobiety. Nie ma więc pewności, że użycie prezerwatywy uchroni nas przed chorobą. Najmniejsze ryzyko zakazenia wystepuje u osob majacych jednego stalego partnera seksualnego. Nie należy zapominać iz podczas uzywania recznika, poscieli osoby zakazonej rowniez mozna sie zarazic choroba weneryczna.

Najczęstsze choroby weneryczne u kobiet

AIDS

Na wirusa HIV powodujacego AIDS nie znaleziono jeszcze zadnego skutecznego leku, ani szczepionki pozwalajacej zapobieganiu zakazeniom. Nie wszyscy nosiciele wirusa HIV chorują na AIDS, postawienie odpowiendiej dagnozy pozwala rozroznic nosicielstwo od choroby i wdrozyc odpowiednie postepowaie. AIDS to nabyty zepsol obnizonej odpowrnosci organizmu prowadzacy do czestych nawracajacych infekcji i oslabienia organizmu. Układ immunologiczny jest uposledzony i nie dziala we wlasciwy sposob , więc organizm nie jest w stanie zwalczyc roznych chorob. Zakażenie można zdiagnozować wykonujac badania krwi, ktore w większości polskich miast wykonywane są za darmo na przełomie listopada i grudnia.

Kłykciny kończyste (wirus HPV)

Kłykciny kończyste sa spowodowane zakazeniem  wirusem HPV. Ich objawem są zmiany brodawkowate na narządach rozrodczych i w ich bezpośredniej okolicy. Choroba rozwija się bezobjawowo przez kilka miesięcy, a dopiero z czasem mogą pojawić się pierwsze objawy. Nosiciel  może wczesniej zarażać innych, nie wiedząc, że jest chory, dlatego tez kłykciny kończyste są powszechne zwłaszcza wśród młodych, aktywnych seksualnie osób.

Wirusa HPV nie da sie usunac na zawsze z organizmu, coraz bardziej popularne sa szczepienia ochronne zapoiegajace zakazniom. Szczepionki podaje się już młodym dziewczynkom, przed rozpoczęciem współżycia seksualnego.

Kiła/syfilis

Do zakażenia kila dochodzi podczas stosunku seksualnego. Trzy tygodnie później pojawiają się pierwsze objawy chorobowe, do ktorych nalezy niebolesne owrzodzenie w miejscu kontaktu z osoba zakazona- najczesciej na narządach płciowych lub w jamie ustnej. Pierwsze objawy sa bagatelizowane z uwagi na to iz samoistnie ustepuja. Nieleczona kiła prowadzi do niezwykle groźnych powikłań narzadowych, do których należą m.in. uszkodzenia serca i mózgu.

Opryszczka

Opryszczka to infekcja wirusowa kojarzaca sie naczesciej z okolica ust. Te piekace pecherzyki moga takze pojawic sie na narządach płciowych stanowiac bolesne ogniska chorobowe. Do zakazenia dochodzi podczas kontaktu seksualnego.

Rzeżączka/tryper

Rzezaczka jest najbardziej powszechna choroba weneryczna u kobiet, ze względu na to, iż jest bardzo zarazliwa. Poza kontaktem seksualnym zarazić się można również poprzez używanie ręcznika lub bielizny osoby zakażonej. Objawy rzeżączki to ból podczas oddawania moczu, pieczenie narządów płciowych oraz ropne upławy. Na podstawie odpowiednich badan laboratoryjnych potiwerdza sie diagnoze wykluczajac zapaenie pecherza moczowego.

Drożdżyca/grzybica/kandydoza

Swiad, zaczerwienienie narzadow plciowych oraz dolegliwosci bolowe podczas oddawania moczu moga byc objawami grzybicy narzadow plciowych. Istnieje jednak szereg badan diagnostycznych i odpowiednich lekow aby rozpoczac zwalczanie tej infekcji.

Do często występujących chorób wenerycznych u kobiet mozna zaliczyc: świerzb, rzęsistkowice oraz chlamydioze. Należy pamiętać, że zawsze trzeba się niezwłocznie zgłosić do dermatologa – wenerologa podejrzewajac powyzsze infekcje. Diagnoza postawiona przez dr n. med. Olivię Komorowską z Clinica Dermatologica w Gdańsku da pewność, że będzie można rozpocząć odpowiednio dobrane skuteczne leczenie.