Rumień na twarzy jest problemem, z którym walczy bardzo dużo osób. Przyczyny takiej przypadłości należy szukać w problemach z naczynkami. Jest to o wiele poważniejszy problem niż tylko ich rozszerzanie. Rumień twarzy często wiąże się z łuszczeniem, pieczeniem, występowaniem wyprysków i innych problemów skórnych. To również bardzo często długotrwałe uczucie bólu skóry twarzy.

Jak wygląda rumień?

Rumień u dorosłych objawia się przede wszystkim mocno zaczerwienioną twarzą, gdzie często pojawia się również łuszczenie, a nawet trądzik różowaty. W różnych momentach życia objawy tej dolegliwości znikają, a potem znowu się pojawiają, często ze zdwojoną siłą. Osoby, którym doskwiera rumień na skórze często są niepewne siebie i popadają w kompleksy.

Rumień u dorosłych – jakie są przyczyny?

Niektóre osoby mają tendencję do powstawania tej dolegliwości. Jednak rumień wielopostaciowy często pojawia się również na skutek oddziaływania różnych czynników. Przede wszystkim mogą nasilać go wirusy, bakterie, leki oraz czynniki chemiczne. Rumień na policzkach często zaczyna pojawiać się, kiedy w organizmie rozwija się jakaś infekcja. Czasami jest to jeden z pierwszych objawów.

Więcej w tym temacie tutaj: https://clinicacosmetologica.pl/artykuly/rumien-na-twarzy/

Jakie leki mogą nasilać rumień?

Występowanie rumienia mogą nasilić następujące grupy leków:

• antybiotyki,
  • leki przeciwdrgawkowe,
  • sulfonamidy,
  • salicylany,
  • tetracykliny,
  • leki przeciwbólowe, takie jak ibuprofen.

Jakimi metodami można zwalczać rumień na twarzy?

Z rumieniem możemy skutecznie walczyć wykorzystując metody, jakie zapewnia medycyna estetyczna. Do najbardziej skutecznych rozwiązań należą:

1. Laser Quadrostar Pro Yellow na rumień na policzkach

Laser działa bardzo precyzyjnie, powodując, że poszczególne naczynka obkurczają się i szybko zamykają. Zabieg jest bezpieczny i nie uszkadza innych tkanek. Laser działa bardzo precyzyjnie, zwalczając źródło problemu.

2. Harmony XL PRO Dye-VL na rumień na skórze

Ta metoda jest wybierana w przypadku osób posiadających wrażliwy typ cery. To sprawdzony sposób na pozbycie się zaczerwienień. Pulsacyjne światło wykorzystywane w tym procesie działa bardzo precyzyjnie, a zabieg jest bardzo bezpieczny. Metoda daje efekt rozjaśnionej skóry, wygładzenia oraz znacznego zminimalizowania widocznych naczynek.

3. Głowica Hot-Cold na rumień twarzy

Zabieg przy użyciu głowicy wykorzystuje naprzemiennie wyższą oraz niższą temperaturę. Dzięki temu pobudzona zostaje gimnastyka naczyń krwionośnych, a ich ściany stają się bardziej uszczelnione. Skóra w tej metodzie poddawana jest znacznej regeneracji oraz odmłodzeniu. Efektem jest nie tylko redukcja zaczerwienienia, ale również zredukowanie obrzęków, worków pod oczami oraz zwężenie porów.

4.  Ultradźwięki na rumień

Zabieg ultradźwięków jest dwuetapowy. W pierwszej kolejności na skórę aplikuje się specjalną ampułkę serum. Jej rodzaj jest dobierany pod względem konkretnego typu skóry oraz jej wymagań. W kolejnym etapie głowica, która emituje ultradźwięki oddziałuje na skórę, co umożliwia wchłanianie składników aktywnych. Mikromasaż sprawia, że skóra szybko zaczyna się regenerować, następuje stymulacja produkcji kolagenu oraz elastyny.

Jak wygląda rumień po ultradźwiękach?

Skóra po zabiegu jest nawilżona, odżywiona, a rumień stopniowo znika. Naczynka zostają znacznie wzmocnione.

Wszystkie powyższe zabiegi powinny być poprzedzone konsultacją z kosmetologiem. Do każdego, indywidualnego przypadku lepiej sprawdzi się inna metoda. Najlepszą decyzją jest skorzystanie z bezpłatnego spotkania, jakie oferuje Clinica Cosmetologica. Dzięki niemu możliwa będzie ocena stanu skóry i dobór odpowiedniej kuracji.