Wypadanie włosów to problem dotykający zarówno kobiety, jak i mężczyzn. Przyczyny takiego stanu są różne i nie zawsze łatwo jest je ustalić – mogą się również różnić w zależności od płci. U mężczyzn włosy wypadają najczęściej w określonych partiach głowy (na przykład na skroni lub potylicy), u kobiet zaś najczęściej włosy ogólnie się przerzedzają. Bez względu na płeć oraz przyczyny wypadania włosów, należy ten problem potraktować poważnie. Na szczęście istnieją pomocne zabiegi na włosy, które pozwolą uratować nie tylko fryzurę, ale i pewność siebie.

Przyczyny wypadania włosów

Wypadanie włosów może być spowodowane wieloma problemami. Najczęściej spotyka się nadwrażliwość mieszków włosowych na androgeny – wtedy mamy do czynienia z łysieniem androgenowym. Jest to genetyczna przypadłość i szacuje się, że dotyczy aż 70% mężczyzn oraz 40% kobiet. U kobiet włosy raczej przerzedzają się miejscowo, raczej nie dochodzi do całkowitego wyłysienia. U panów łysienie zwykle koncentruje się w wybranych obszarach, a w końcu rozprzestrzenia się na całą głowę. Inną przyczyną wypadania włosów może być stres, zła dieta czy przemiany hormonalne.

Co stosować na wypadanie włosów?

Najskuteczniejszym sposobem na wypadające włosy są specjalistyczne zabiegi. Tylko one pozwolą na efekty, które utrzymają się długo i będą naprawdę zachwycać. Można wybrać różne metody badań i zabiegi, na przykład:

• Trichoskopię z komputerową oceną Tricholab,
  • Trichogram (badanie stanu włosów),
  • Dermapen 3/Mezopen,
  • mezoterapię.

Jeśli szukasz skutecznego sposobu na wypadanie włosów – sprawdź https://clinicacosmetologica.pl/artykuly/wypadanie-wlosow/

Metody badań zabiegowych

Trichoskopia z komputerową oceną Tricholab to profesjonalne badanie, które pozwoli na ocenę kondycji włosów – łodyg, mieszków włosowych oraz skóry. W trakcie badania kosmetolog wykonuje zdjęcia, a wyniki są przekazywane do specjalistycznego laboratorium. Stamtąd dostają się do dermatologa-trychologa, który określa stan włosów i skóry głowy.

Trichogram zaś bada cebulki włosów. W trakcie zabiegu pobiera się kilkadziesiąt próbek włosów, które podlegają dokładnej analizie w laboratorium.

Zabiegi

Skuteczną i nowoczesną metodą na wypadające włosy jest mezoterapia igłowa, podczas której podaje się osocze bogatopłytkowe. Przed zabiegiem jest pobierana od pacjenta krew, którą następnie się odwirowuje, w celu uzyskania niezbędnego osocza. W trakcie zabiegu specjalna głowica wykonuje dużo maleńkich nakłuć, przez które do głębokich warstw skóry wprowadza się osocze. Największą korzyścią z mezoterapii jest pojawienie się dużej ilości nowych włosów. Następuje także regeneracja włosów i ich odżywienie.

Wszystkie zabiegi na włosy skutecznie pomagają, choć dla niektórych najlepszym wyborem będzie zabieg Dermapen 3/Mezopen. Ten zabieg jest dość podobny do mezorerapii. Głowica jest tu jednak znacznie mniejsza, przez co jest bardziej precyzyjna. W trakcie zabiegu wykonywane są nakłucia, poprzez które są podawane substancje odżywcze.

Efekty zabiegów:

• pojawienie się dużej ilości nowych włosów,
  • regeneracja włosów,
  • wzmocnienie włosów i ich odżywienie,
  • zmniejszenie wypadania włosów.

Kosmetyki na wypadanie włosów dostępne na rynku często nie dają sobie rady z tym problemem. Szczególnie różne kolorowe szampony i odżywki przeciw wypadaniu włosów, które w dodatku mają okazyjną cenę, powinny wzbudzić w nas podejrzenia. Jeśli już sięgamy po takie preparaty, należy wybierać te, które zawierają składniki aktywne wzmacniające włosy i przyspieszające ich wzrost. Jeśli jednak ktoś boryka się z problemem, jakim jest nadmierne wypadanie włosów, niezastąpiona będzie wizyta u dermatologa. Dobry lekarz doradzi jak wzmocnić włosy oraz jak zwiększyć objętość włosów.