Wszystkie zmiany skórne w obrębie narządów rozrodczych powinny być czynnikiem mobilizującym do jak najszybszego odwiedzenia specjalisty wenerologa. Istotne są zmiany nie tylko na samych narządach rodnych, ale też w ich sąsiedztwie – w okolicach odbytu, na wewnętrznych stronach ud, na podbrzuszu oraz brzuchu.

Jak rozpoznać objawy chorób wenerycznych? Najczęściej są to grudki, krostki, pęcherzyki, zaczerwienienia lub przebarwienia na skórze i błonach śluzowych okolic narządów płciowych. Do wenerologa należy się niezwłocznie zgłosić nie tylko, gdy występują objawy chorobowe, ale także w przypadku objawów u partnera. W niektórych przypadkach uporczywy nawracający swiąd skory bez klinicznie widocznych zmian chorobowych może być pierwszym wskaźnikiem zachorowania.  To właśnie wtedy najlepiej rozpocząć diagnostykę i leczenie, aby terapia była najbardziej skuteczna. Zasada ta sprawdza się także w przypadku zakażeń układu moczowego.

Wenerologia – czym zajmuje się wenerolog?

Choroby wenerologiczne są uważane za wstydliwe. Część osób nawet przy bardzo zaawansowanych objawach nie zgłasza się więc do lekarza. U nas nie należy się martwić o atmosferę podczas wizyty, a także dyskrecję lekarza specjalisty. Szybka diagnoza jest dla specjalisty dermatologa znacznie ważniejsza niż okoliczności zarażenia i przyczyna choroby.

W Clinica Dermatologica w Gdańsku, gdzie przyjmuje dr n. med. Olivia Komorowska, zapewniamy nie tylko opiekę specjalistów dermatologów. Jeśli przypadek jest szczególnie trudny lub występują powikłania oraz inne choroby, możliwe są konsultacje interdyscyplinarne z ekspertami wszystkich dziedzin medycyny. Współpracujemy z prestiżowym Centrum Zdrowia Lifemedica w Gdańsku, a także laboratorium diagnostyki molekularnej. Pacjent nie musi, więc obawiać się żadnych powikłań, wynikających z chorób wenerycznych.

Nasi lekarze mają możliwość wykorzystywania sprzętu najbardziej renomowanych firm świata. W połączeniu ze stale podnoszonymi umiejętnościami i rozwijanymi kompetencjami, sprawia to, że do Clinica Dermatologica oraz dr n. med. Olivii Komorowskiej kierowani są pacjenci z całej Polski. Trafiają do nas osoby z najcięższymi i najbardziej skomplikowanymi przypadkami chorób przenoszonych droga płciowa. Wśród przypadków leczonych w naszej klinice możemy wyróżnić m.in. opryszczkę, zakażenie wirusem HIV, wirusem brodawczaka ludzkiego (wirus HPV), białaczkę z komórek T (wirus HTLV), mononukleozę zakaźną, kiłę, rzeżączkę, chlamydioze, czerwonkę, kandydozę, drożdżyce, grzybice, świerzb, amebioze, pełzakowice, rzęsistkowice oraz wszawice łonowa.

Kiedy zgłosić się do wenerologa?

Najważniejszą zasada jest to, aby do wenerologa zgłosić się jak najszybciej. Nie należy bagatelizować pierwszych objawów chorobowych. Jeśli zaobserwuje się nietypowe zmiany chorobowe, świąd, nawracające objawy należy jak najszybciej zgłosić się do specjalisty. Warto zwrócić uwagę na zmiany zabarwienia narządów płciowych oraz zmiany koloru, konsystencji i zapachu wydzielin. Równie niepokojące powinny być zmiany u partnera bez względu na częstotliwość stosunków seksualnych. Choroba weneryczna może bowiem przebiegać bezobjawowo.