Wrastanie paznokci jest jednym z najczęstszych problemów medycznych dotyczących chorób paznokci. Przyczyny tej dolegliwości są rozmaite- wyróżnia się m. in. noszenie zbyt ciasnego obuwia, zbyt krótkie obcinanie paznokci, nieleczona przez lata grzybica, urazy mechaniczne płytki paznokciowej, a także pewne predyspozycje genetyczne do nieprawidłowego wzrostu paznokcia. Wielkość płytki paznokciowej w stosunku do rozmiaru wałów paznokciowych i łożyska jest nieprawidłowa. Problem z reguły dotyczy największego palca stopy i występuje u osób dorosłych niezależnie od wieku. Dzieci zmagają się z wrastającymi paznokciami bardzo rzadko.

Wrastające paznokcie to dolegliwość która można leczyć kilkoma metodami. Najczęściej stosuje się profilowanie płytki paznokciowej zmieniając kierunek wzrostu paznokcia. Podolog może również zastosować klinową resekcję wrastającej części płytki. Następnie przeprowadza się częściowa ablacje macierzy paznokcia za pomocą fenolu, elektrokoagulacji lub laseroterapii.

Zabieg przeprowadza się przy znieczuleniu miejscowym palca. Dla pacjenta jest więc on całkowicie bezbolesny. Z reguły zabieg trwa około 30 minut. Gdy znieczulenie przestaje działać, u niektórych osób mogą pojawić się nieznaczne dolegliwości bólowe, ale występują one niezmiernie rzadko. Dwa tygodnie po zabiegu zazwyczaj można już zdjąć szwy i wrócić do codziennej aktywności.

Wskazania do zabiegu leczenia wrastających paznokci:

• ból w obrębie paznokcia,
  • wrastanie paznokcia w skórę wału paznokciowego,
  • zaczerwienienie i stan zapalny w obrębie paznokcia oraz wału paznokciowego.

Co da Ci leczenie wrastających paznokci?

• zapobiegnie dalszemu wrastaniu paznokcia,
  • zakończy dolegliwości bólowe,
  • usunie tylko część paznokcia, co przyspieszy rekonwalescencję,
  • pozwoli zachować ponad 80% płytki paznokciowej.