Blizny na twarzy są najbardziej dotkliwe, lecz mogą występować również na innych częściach ciała. Same w sobie, z reguły nie są przyczyną choroby, lecz jej skutkami. Najczęściej występujące blizny to potrądzikowe i pooperacyjne. Blizny można scharakteryzować jako nieprawidłowe zagojenie uszkodzenia struktury skóry. Mogą być one przyczyną kompleksów i dyskomfortu związanego z nieprawidłowym naciągnięciem skóry. Więc jak usunąć blizny? Z pomocą przychodzą nowoczesne zabiegi, dające gwarancję na skuteczne leczenie blizn. Wybór specjalistycznego zabiegu, warto wcześniej skonsultować z kosmetologiem.

Przykładowe zabiegi na usuwanie blizn to:

• Laser Palomar Emerge
  • Harmony XL PRO iPixel
  • Laser CO2, geneO+
  • Cellu M6 Integral
  • Mobilift M6

Usuwanie blizn przy pomocy techniki laserowej

Zabiegi na laserowe usuwanie blizn, mogą być popularne, chociażby ze względu na liczne zastosowanie techniki laserowej w medycynie. Do takich zabiegów należą np.: Laser Palomar Emerge oraz Harmony XL Pro iPixel. Usuwanie blizn zabiegiem Laser Palomar Emerge, polega na pobudzaniu procesów przebudowy skóry, a jego działaniu można oddać zarówno blizny potrądzikowe, jak i pooperacyjne. Wnikanie w głąb skóry laseru frakcyjnego nieablacyjnego wywołuje jej pobudzenie oraz wytwarzanie fibrablastów. Następstwem tego procesu jest regeneracja włókien kolagenu i elastyny.

Kolejnym zabiegiem umożliwiającym usuwanie blizn laserem, jest zabieg Harmony XL PRO iPixel. Określenie mikrouszkodzenia skóry jest w tym przypadku jak najbardziej pozytywne. Leczenie blizn poprzez pobudzenie produkcji włókien kolagenu i elastyny, na wskutek emitacji kilkudziesięciu mikrowiązek, jest definicją działania tego zabiegu.

Usuwanie blizn za pomocą fal radiowych

Technika wykorzystująca fale radiowe, występuje w zabiegu Maximus. Usuwanie blizn nie jest jedyną korzyścią tego zabiegu, gdyż wykonanie go, sprawia również że skóra staje się gładsza, lepiej ukrwiona oraz gęściejsza i bardziej napięta. Zabieg ten wykorzystuje działanie tripolarnej fali radiowej. Fala ta wnika w głąb tkanki, która ulegając podgrzaniu do 60 stopni Celsjusza, powoduje regenerację skóry. Działaniu zabiegu ulega tylko wskazany obszar, dzięki czemu otaczające go tkanki nie ulegają podrażnieniu.

W przypadku zabiegu Surgen, udział w usuwaniu blizn, bierze wysoka temperatura oraz impulsy elektryczne, które przyczyniają się do regeneracji włókien kolagenowych i włókien elastyny. Przy wykonaniu zabiegu, pobudzana jest również produkcja kwasu hialuronowego, a dzięki tym czynnikom następuje wygładzenie skóry.

Więcej o skutecznym usuwaniu blizn tutaj: https://clinicacosmetologica.pl/artykuly/usuwanie-blizn/

Wykorzystanie naturalnych zdolności organizmu w usuwaniu blizn przy zabiegach

Naturalne zdolności organizmu, biorące udział przy usuwaniu blizn, są wykorzystywane w zabiegu Geneo+. Zaaplikowanie specjalnej ampułki z serum i oddanie skóry działaniu specjalnej głowicy, działa wraz z naturalnymi zdolnościami organizmu. Stymulowanie skóry za pomocą dwutlenku węgla przyczynia się do powstania ” efektu Bohra „. W obszarze zabiegowym pojawia się krew bogata w tlen, a składniki aktywne w ampułce skuteczniej się wchłaniają. Poprawia się mikrokrążenie oraz produkcja nowych włókien kolagenu i elastyny. Jest to skrócony opis działania zabiegu Geneo+, oparty o słowa jednego ze specjalistów. Zabieg tej jest ciekawą opcją, wykorzystującą wcześniej wspomniane zdolności organizmu, przyczyniających się do usuwania blizn.

Leczenie blizn z wykorzystanie kwasów i substancji odżywczych

Istnieją również takie zabiegi jak: Dermapen i Mezopen. Oba polegają na wprowadzeniu do głębszych warstw skóry specjalnych substancji odżywczych. Po czym wykorzystywana jest w nich specjalna głowica, stymulująca tkanki do regeneracji.

W terapii z kwasami potrzebna jest dokładniejsza wiedza na temat stanu blizn, typu cery oraz oczekiwanych rezultatów. Leczenie blizn za pomocą kwasów, pomaga usunąć martwe i zrogowaciałe komórki oraz spłycić blizny.

Zabiegi, czy specjalne kosmetyki na leczenie blizn?

Jest wiele kosmetyków, takich jak kremy, lecz ich działanie może nie być wystarczające w przypadku usuwania blizn, które są poważnymi uszkodzeniami skóry. Zabiegi za to gwarantują skuteczne leczenie, a także liczne dodatkowe korzyści poprawiające stan skóry.

Dodatkowe korzyści dla skóry przy wykonywaniu zabiegów:

• wzmocnienie
  • wygładzenie