Cienkie włosy trudno jest pogrubić lub zagęścić domowymi sposobami i poprzez codzienną pielęgnację. Fryzura wydaje się poplątana i rozrzedzona, a także puszy po umyciu i utrudnia układanie w pożądane kształty. Aby zapobiec dalszym, niekorzystnym dla wyglądu zmianom wiele osób decyduje się na profesjonalne zabiegi, pomagające w ich odbudowie.

Włosy cienkie, to przede wszystkim problemy skórne!

Włosy cienkie zaczynają tworzyć się przede wszystkim przez niepoprawne krążenie krwi i złą pracę gruczołów łojowych na skórze głowy. Rzadziej również przyczyn należy szukać w stresie lub indywidualnych predyspozycjach genetycznych każdego z nas. W celu prawidłowego zdiagnozowania problemu koniecznie należy udać się do trychologa. Włosy, jak i skóra zostaną poddane przez specjalistę profesjonalnym badaniom, podczas których mikrokamera na kilkudziesięciokrotnym powiększeniu wykrywa nieprawidłowości w skórze, cebulkach i pasmach włosowych.

Trycholog może także przeanalizować skład mineralny pojedynczego włosa, sprawdzając kondycję jego struktury pierwiastkowej. Dzięki temu dobierze odpowiedni suplement (zwany także koktajlem odżywczym), uzupełniający składniki w warstwie podskórnej.

Sprawdź więcej informacji na temat cienkich włosów na:

Cienkie włosy u kobiety

Sposób na cienkie włosy. Profesjonalne zabiegi mezoterapeutyczne, zwiększające ich objętość

Sposób na cienkie włosy może zostać odpowiednio dobrany dopiero po przejściu specjalistycznych badań. Na podstawie wcześniejszych analiz trycholog zaproponuje rozwiązania, w skład których najczęściej wchodzą tak zwane zabiegi mezoterapeutyczne.

Zabiegi pomagają uzupełnić brakujące substancje, oraz zapobiec podobnym problemom w przyszłości.

W zabiegach mezoterapii wyróżnia się jej trzy główne rodzaje:

• mezoterapię igłową,
  • mezoterapię mikroigłową,
  • mezoterapię bezigłową.

Cienkie włosy – kuracja mezoterapią igłową i bezigłową

Cienkie włosy najczęściej leczone są mezoterapią igłową. Za pomocą strzykawki zdiagnozowane miejsca na głowie są kilkukrotnie nakłuwane, dzięki czemu wstrzykiwane substancje natychmiastowo przedostają się do organizmu. Zabieg jest zazwyczaj bezbolesny, jednakże w przypadku dużej wrażliwości pacjenta stosuje się bezpieczne tymczasowe znieczulenie miejscowe. W zabiegu można wyróżnić także mezoterapię mikroigłową. Zasada działania jest bardzo zbliżona do igłowej. W tym celu wykorzystuje się specjalne urządzenie Dermapen, zbudowane z wielu małych igieł, które pulsują, dostarczając koktajl w wybrane partie na skórze.

Zabiegu mezoterapii igłowej i mikroigłowej nie poleca się osobom, które:

• mają stany zapalne skóry,
  • cukrzycę,
  • wykazują skłonności alergiczne na stosowane substancje,
  • przyjmują leki przeciwkrzepliwe,
  • są w ciąży lub okresie karmienia piersią.

Cienkie włosy leczone za pomocą mezoterapii bezigłowej

Cienkie włosy leczone za pomocą mezoterapii bezigłowej są stosunkowo nowym, aczkolwiek dokładnie sprawdzonym i potwierdzonym zabiegiem zagęszczającym. Poleca się go pacjentom wysoko wrażliwym, którzy nie czują się komfortowo podczas zabiegu z użyciem igieł.

W zabiegu wykorzystywane jest urządzenie Dermojet, aplikujące substancje bezigłowo za pomocą podciśnienia. Sprzęt za każdym razem pobiera małą dawkę koktajlu, która następnie w bezbolesny sposób wprowadzana jest do organizmu. Podczas jego wykonywania nie jest potrzebne znieczulenie.

Zabieg nie powinien być wykonywany na osobach:

• mających problemy z krzepnięciem krwi,
  • będących w ciąży.

Poszczególne zabiegi mezoterapeutyczne nie wiążą się z większymi zagrożeniami, jeżeli pacjent nie posiada wymienionych wcześniej przeciwwskazań. Wykonywane przez doświadczonego specjalistę, skutecznie pomagają w zapobieganiu dalszych objawów rzedniejących włosów.