Usuwanie zanieczyszczeń powstałych w ciągu dnia i podczas nocy, a także likwidowanie martwych komórek naskórka to podstawy efektywnego oczyszczania skóry. Dzięki temu twarz jest pełna blasku oraz świeżości i zachowuje świetny wygląd. Tym samym oczyszczenie twarzy pomaga także uporać się z problemami skórnymi różnego typu – wypryskami bądź trądzikiem, przesuszoną skórą i stanowi element profilaktyki względem procesów starzenia się skóry.

Z pomocą w oczyszczaniu twarzy przychodzi nie tylko codzienna domowa pielęgnacja, ale również zabiegi, które można wykonać podczas zabiegów kosmetologicznych. Do najbardziej popularnych zabiegów na twarz można zaliczyć między innymi peeling kawitacyjny, peelingi kwasami, a także mikrodermabrazja. Wszystkie te zabiegi pozwalają również na wybielenie skóry, pozbycie się ewentualnych przebarwień (powstałych na wskutek nadmiernej ekspozycji skóry na światło słoneczne czy też z powodu wyprysków). Zabiegi na twarz pozwalają także na regulację pracy gruczołów łojowych i tym samym zmniejszenia tendencji skóry do przetłuszczania się.

Potrzebujesz konsultacji specjalisty? Zadzwoń ☎ +48 791 604 604 i umów wizytę z kosmetologiem, który dobierze najlepszy zabieg dla Ciebie. Więcej informacji znajdziesz na https://clinicacosmetologica.pl/artykuly/oczyszczanie-twarzy/

Do najpopularniejszych zabiegów wykonywanych w gabinetach kosmetologicznych można zaliczyć peelingi do twarzy oparte na kwasach (między innymi owocowych). Dzięki nim możliwe jest usunięcie martwych komórek naskórka oraz przygotowanie skóry do lepszego wchłaniania maseczek bądź serum. Wśród peelingów chemicznych najbardziej delikatnym jest peeling za pomocą kwasu migdałowego oraz kwasu salicylowego. Można je stosować zarówno do skóry wrażliwej, a także trądzikowej. Kwasy te wspomagają odnową komórek i redukują przebarwienia czy blizny potrądzikowe. Nieco silniejszym peelingiem jest kwas glikolowy, a także Acnelan do którego wykonania wykorzystuje się połączenie trzech różnych kwasów – posiada ona silne właściwości oczyszczające skórę.

Mikrodermabrazja diamentowa to kolejny zabieg oczyszczania twarzy, który cieszy się dużą popularnością. Zabieg przyczynia się nie tylko do usunięcia starych komórek, ale także dogłębnego oczyszczania porów twarzy. Podczas zabiegu wykorzystywana jest głowica pokryta kryształkami diamentów. Zabieg jest w pełni bezpieczny i delikatny dla skóry.

Chcąc efektywnie oczyścić skórę twarzy i zapewnić jej doskonały wygląd nie można zapominać o tym, jak ważne jest oczyszczanie twarzy w domu. Przede wszystkim mowa tutaj o dokładnym demakijażu skóry z kosmetyków kolorowych, a także podkładu. Warto również pamiętać o tyn, że codzienna pielęgnacja twarzy opiera się przede wszystkim na stosowaniu sprawdzonych i dobrych pod względem jakości preparatów, a także regularne ich stosowanie, celem uzyskania jak najlepszych efektów. W warunkach domowych również można przeprowadzić dogłębne oczyszczanie skóry – w tym celu warto jest stosować peeling do twarzy, który może być gotowym specyfikiem bądź samodzielnie przygotowanym preparatem na bazie produktów dostępnych w sklepach z kosmetykami ekologicznymi. W domu można również wykonać maseczkę ograniczającą wydzielanie sebum, która odżywi i nawilży skórę.

Raz na jakiś czas warto jednak wybrać się na konsultacje do gabinetu kosmetologicznego – wykwalifikowany specjalista po obejrzeniu stanu skóry zaleci odpowiednie postępowanie i doradzi, jakie zabiegi będą przydatne dla poprawy jakości skóry – może to być między innymi manualne oczyszczanie twarzy, które ma na celu pozbycie się w sposób prawidłowy zalegających zanieczyszczeń i zatkanych porów (bardzo często obecnych na twarzy jako tak zwane wągry) bądź wybierze odpowiedni peeling twarzy oparty na wspomnianych wcześniej kwasach.