Wypadanie włosów jest niestety problemem, który coraz częściej dotyka osoby bez względu na ich wiek, czy płeć. Walkę w problemem należy prowadzić wielopłaszczyznowo, ponieważ nadmierne wypadanie włosów może sygnalizować znacznie poważniejsze problemy ze zdrowiem. Przeciw wypadaniu włosów, aby uzyskać jak najlepsze rezultaty powinno się działać zdecydowanie i regularnie przede wszystkim znajdując przyczynę wypadania włosów. Jakie mogą być przyczyny utraty włosów? Jak sobie poradzić z problemem?

Wypadanie włosów – objawy i przyczyny

Wypadanie włosów może mieć wiele przyczyn – dlaczego wypadają włosy? Bardzo często problem może być wywołany źle dobraną dietą, która nie zapewnia organizmowi podstawowych witamin i minerałów. Przyczyny wypadania włosów można upatrywać również w zdrowiu.

Często choroby, które osłabiają organizm powodują wypadanie włosów

Wypadanie włosów u dziecka, które dojrzewa może świadczyć o zmianach hormonalnych, podobnie, jak wypadanie włosów po ciąży. Dlatego samego objawu, jakim jest utrata włosów nigdy nie należy lekceważyć – najlepiej w takiej sytuacji udać się do lekarza i wdrożyć odpowiednią pielęgnację.

Wypadanie włosów – przyczyny:

Objawy Możliwe przyczyny
nadmiar włosów na szczotce wypadanie przy szczotkowaniu bezpośrednie wypadanie włosów, może wskazywać na wiele przyczyn, warto udać się do lekarza i wykonać podstawowe badania, aby dokładnie ustalić przyczynę
przesuszone, łamliwe włosy, rozdwojone końcówki, wzmożone wypadanie ogólna zła kondycja włosa, często spowodowana jest złą pielęgnacją; najlepiej zastąpić dotychczasowe kosmetyki na produkty lepiej dopasowane do specyfiki struktury włosa – najlepsze produkty to te o naturalnym składzie

Wypadanie włosów nie zawsze od razu przykuwa naszą uwagę – często bagatelizujemy problem. Oczywiście niewielka ilość włosów, które wypadają podczas czesania to zupełnie normalne zjawisko. Jednak kiedy włosów przybywa, wypadają nieustannie, a w dodatku możemy zauważyć widocznie wyłysiałe miejsca – to znak, że należy wprowadzić odpowiednie działania.

Delpos zestaw

DELPOS
SKUTECZNE ROZWIĄZANIE NA WYPADANIE WŁOSÓWWIĘCEJ

Co na wypadanie włosów – jak leczyć?

Co na wypadanie włosów, aby pozbyć się problemu? Przede wszystkim należy dowiedzieć się co leży u podstaw problemu i jakie są przyczyny.

Jakie sposoby na wypadanie włosów można zastosować?

• tabletki na włosy – zawierają w swoim składzie między innymi minerały i witaminy na włosy, mogą skutecznie poprawić kondycję włosa, minimalizując problem wypadania włosów,
  • zioła na włosy – najczęściej występują w formie herbatek i naparów – najlepiej sprawdza się codzienne picie pokrzywy lub skrzypu,
  • odpowiednie kosmetyki – ziołowe wcierki i szampon na wypadanie włosów,
  • drożdże – domowe sposoby na wypadanie włosów nie zawsze są w pełni skuteczne jednak można spróbować pić drożdże – ważne jednak by wcześniej zalać je wrzącą wodą lub nakładać w formie maski na włosy,
  • naturalne kosmetyki – kosmetyki z naturalnym składem mogą w dużym stopniu pomóc przy wypadaniu włosów, ważne by uważać na sztuczne substancje zapachowe i silikony, które tylko obciążają włosy i mogą wywoływać alergię.

Wypadające włosy

Wypadanie włosów – jakie kosmetyki wybrać?

Wypadanie włosów jest bardzo złożonym problemem. Niemniej jeśli udamy się do lekarza i upewniając się, że łysienie nie jest spowodowane chorobą, można wdrożyć odpowiednią pielęgnację naturalnymi kosmetykami – naturalny skład jest najlepszy w walce z wypadaniem włosów, dlatego wybierając preparat na wypadanie włosów warto czytać etykiety.

Jednym ze skuteczniejszych kosmetyków są wcierki do włosów/ na porost włosów.

Ich głównym zadaniem jest pobudzanie krążenia skóry głowy i stymulacja wzrostu nowych cebulek. Wcierki na wypadanie włosów w swoim składzie często posiadają alkohol, który jest świetnym składnikiem o ile nie mamy nadwrażliwej skóry głowy – w takim wypadku lepiej z niego zrezygnować. Najlepiej wybierać wcierki o naturalnym składzie, z wyciągami z ziół. Podobnie w przypadku szamponu na wypadanie włosów – w składzie warto szukać witamin – A i E oraz wyciągów roślinnych. Dodatkowo pielęgnację można wzbogacić o intensywnie odżywczą maskę do włosów.

Justyna Masal-OchotnyAby kosmetyki na wypadanie włosów były skuteczne, powinny mieć przede wszystkim naturalny skład. Warto również pamiętać o ich regularnym stosowaniu – tylko w takim przypadku przyniosą oczekiwane efektymówi Justyna Masal-Ochotny, kosmetolog Clinica Cosmetologica

Wypadanie włosów – podsumowanie

Jeśli chodzi o wypadanie włosów, przyczyny są bardzo istotne. Nie należy bagatelizować osłabionych włosów, ponieważ mogą być one sygnałem, że w naszym ciele dzieje się coś niedobrego. Dlatego zauważając niepokojące symptomy warto udać się w pierwszej kolejności do specjalisty. Oprócz tego najlepiej wdrożyć samodzielną terapię – domowe metody w połączeniu z kosmetykami rozwiążą problem wypadania włosów. Należy jednak pamiętać, że żeby produkty były skuteczne, powinny mieć możliwie jak najwięcej naturalnych składników – dlatego dobrze jest czytać składy i unikać potencjalnie szkodliwych substancji.

Bibliografia

1. Brzezińska-Wcisło L., Lis-Święty A., Wcisło-Dziadecka D., Rogala-Poborska I., Trzmiel D., Wrodzone i nabyte zmiany struktury włosów: Postępy Dermatologiii Alergologii, 2007
2. Lang M.: O włos od sukcesu. Trychologia w gabinecie beauty & spa, Kosmetologia Estetyczna, 2015